otrdiena, 2007. gada 2. oktobris

Amtrak








Raksta Andris. Amerikā tā tiek saukti pasažieru vilcieni. Patiesībā Amtrak ir Amerikas dzelzceļa starppilsētu pasažieru pārvadājumu kompānijas saīsinātais nosaukums. Kompānija izveidota 1971. gadā un tās pilnais nosaukums ir National Railroad Passenger Corporation. Saīsinājums varētu būt veidots no vārdiem Amerika un track.

Parklandē dzelzceļa sliežu nav un tāpēc Amtraka izmantošana ikdienā mums atkrīt (kādreiz ieplānosim kādu vizināšanās maršrutu). Pasažieru vilcienus es varu apskatīt no rītiem pie Voldemāra skolas (Pjualapā tas pienāk 7:32, īsi pirms Voldemāra skolas sākuma). Dzelzceļa pārbrauktuve, kas atrodas netālu no skolas, ir redzama pēdējās divās bildēs. Ceturtais fotoattēls ir uzņemts pa automašīnas logu (atrados aptuveni 10 metrus no skolas). Patiesībā šī bilde bija uzņemta ar domu, parādīt kā skolnieki pārvietojas skolas tuvumā. Pēdējā attēlā gribēju nobildēt arī vilcienu (speciāli gaidīju ar fotoaparātu bet neizdevās sagaidīt...).

Šo īso rakstu nolēmu uzrakstīt lai pastāstītu, kas visvairāk mani izbrīnija. Vilciens pārvietojas ļoti lielā ātrumā, pilsētā nepārtraukti izdod skaļu skaņu signālu. Tas nav nekas sevišķs, bet interesantākais ir tas, ka dzelzceļa pārbrauktuvi aizver 15, maksimums 20 sekundes pirms vilciena (Latvijā šis laiks mērāms minūtēs)! Jau brītiņu pirms tam, kad iedegas pārbrauktuves signāllampas, var dzirdēt vilciena nepārtraukto aurošanu. Tik īsā brīdī es nevaru paspēt noparkot mašīnu un sagatavot fotoaparātu bildēšanai. Man nav vēl izdevies noķert brīdi kad aizver barjeru un es tai tuvojos (parasti esmu pie skolas vai aizbraucis pārbrauktuvei garām).

Dzelsceļa pārbrauktuves slēgšanas laiks nepārsniedz satiksmes regulējošo luksoforu cikla ilgumu (ir mazāks par 1 minūti) un līdz ar to šāda rīcība izslēdz jebkādus automašīnu sastrēgumus pat pie šeit esošās satiksmes intensitātes. Kādam jāierosina Latvijas dzelzceļa darbiniekiem, lai brauc pieredzes apmaiņā uz Ameriku - paši zināt, cik ilgi mēs stāvam pie pārbrauktuvēm vilciena atvilkšanos gaidot un ar skatienu to tālē pavadot, jo pārbrauktuves atvērt pie mums nesteidzas...

5 komentāri:

Unknown teica...

ja sekojat liidzi LV notikumiem, tad jau ziniet, ka vakar viens fuures vadiitaajs uz apvadcelja paarbrauktuves nepamaniija vilcienu :D mums veel laikam drusku jaapacieshaas liidz taam 20 sekundeem :)

Ieva, Andris un Voldemārs teica...

Mūsu versija - tāpēc jau arī ieskrēja, ka pie mums pārbrauktuves "drošības pēc" nez cik minūtes iepriekš aiztaisa un tad traks var palikt, kamēr sagaida. Sevišķi liels ir prieks, turp un atpakaļ braukājošas drezīnas vērojot pusstundu un ilgāk, vai ne? Tāpēc arī brauc pāri. Un cik bieži mēs paši arī, tā arī nesagaidījuši, esam pāri braukuši?

Ieva, Andris un Voldemārs teica...

Latvijā pastāvošo situāciju var salīdzināt ar nepareizi noregulētu ceļu satiksmes regulējošo luksoforu naktī. Nav nevienas automašīnas tuvumā, bet sarkanā gaisma tajā deg jau 10 minūtes. Kāda būs braucēja rīcība?
Amerikā neviens nemēģina "paspēt" pārbraukt sliežu ceļu pie tikko mirgot sākušā brīdinājuma signāla.
Interesanti - kāpēc?

Ieva, Andris un Voldemārs teica...

Melnais, bet ne humors. Internetā ieraudzījām skarbo ziņu, ka Eduarda minētais negadījums pavēris lielisku iespēju Latvijas Dzelzceļam - samazināt reisus uz Ērgļiem, jo vilciens tak apskādēts... Vai tik vainīgais nebija vilciena vadītājs, kurš pildīja slepenu misiju - speciāli gaidīja vientuļu neuzmanīgu kravinieku un tad klusinām uzbruka no krūmiem, lai varētu reisus atcelt?

Unknown teica...

es jau arii paarsmeejos, kad padzirdeeju ka Ergleeniesi uz eergljiem tagad ar autobusu brauc, nobriiniijos kaapeec taa, izraadaas tas tur ir bijis kaut kaads speciaals vilciena sastaavs un nu tas ir pa galam :D

sveiciens visiem laukjiem :) Ar ceriibu par driizu apdrosinaataaju naudas izmaksu, lai Ldz vareetu peec iespeejas aatraak sataisiit speciaalo eerglju vilcienu.

un vispaar lai eerglji pashi samet remontam, vinjiem tach vajag, ne jau kaadam citam :D