svētdiena, 2008. gada 13. aprīlis

Un no abiem galiem silts

Tieši tā var raksturot astoņus Amerikā pavadītos mēnešus. Sākums bija brīnišķīgi silts un jauks, oktobrī un pat novembrī vēl pa kādai saulainai ceļojumiem piemērotai dienai noķērām, un tad nāca decembris-janvāris-februāris-marts un pat aprīļa sākums, kur dominēja lietus vai vismaz apmācies laiks.

Kaut arī šejienes klimats ir interesants: "trakākie" augi pamanās ziedēt arī janvārī un februārī: gan kamēlijas, gan daži ķiršveidīgie. Ja atceraties, janvārī mēs rakstījām un bija arī bildes, kurās redzams, ka Spanavejas parkā vēl nav novāktas Ziemassvētku rotājumu lampiņas, bet pirmie ķirsīši jau zied... Un jocīgi viņi zied, jo tajos kociņos pa rozā ziediņam ir vēl tagad.

Šogad īstais - siltais, jaukais un saulainais pavasaris uz Vašingtona štatu nākot nez pa kurieni bija kādu 3 nedēļu līkumu izmetis: vai ik dienu sinoptiķi ziņoja par netipiski vēsu un nejauku laiku, grādiem 5 vai 10 zem normas. Mūsu garastāvokli, tas, protams, neuzlaboja, jo jau no rudens klausījāmies stāstus par to, cik brīnišķīgi te viss zied.

Un tad - piektdien un sestdien VIŅŠ - saulainais siltums bija klāt! Sestdienas pēcpusdienā temperatūra sasniedza vairāk kā 25 grādus. Mēs ar Andri visu sestdienu pavadījām ārā un tika sasniegts dubultrekords: ne vien visa fotoaparāta atmiņas karte (ap 360 foto) tika vienā dienā piefotografēta, bet - tas tika izdarīts DIVREIZ! Pa vidu braucām mājās, bildes datorā ielādēt.

Ko tad bildējām? Rīta pusē - Takomas tradicionālo (septiņdesmit piekto!) narcišu parādi, bet par to būs nākamais stāsts. Pēcpusdienā - mūspuses tulpju un narcišu laukus - tas mums šķita tik skaisti, ka vispirms es īsi uzrakstīšu par to un Andris sakārtos un publicēs galeriju. Tiesa gan, galerija, visticamāk, uz otrdienu parādīsies, jo mūsu mājas datoru ar ārpasauli saistošais modēms sestdien laikam dabūja saules dūrienu: pēkšņi "nomira" un meistaru sola tikai uz pirmdienas pēcpusdienu. Es tagad rakstu no darba datora, Andris mājās strādā "off-line" darbus: kārto galerijas u.tml.

Kā Rainīra pakājē gluži vai bezgalīgi narcišu lauki gadījušies? Izrādās, ka auglīgā Pjualapas upes ieleja (un citas) ir bijušas derīgas, ne vien indiāņu zirgu ganīšanai, bet citām lietām. Vispirms te esot bijuši bezgalīgi apiņu lauki. Un tad - lipīga augu slimība, kas tos visus ar rāvienu nobendējusi. Sekojuši tuksnesīgi bezcerības gadi, līdz zemi Pjualapas apkārtnē sākuši uzpirkt vācu un holandiešu ieceļotāju pēcteči, kuriem puķu audzēšana ir asinīs. Mēs ar Andri apskatījām 2 brīnišķīgas vietas, kur ne vien audzē puķes, to sēklas un sīpolus pārdošanai, bet arī brīnišķīgi eksponē.

Vispirms, pēc Zigrīdas ieteikuma, devāmies uz Van Līropu ģimenes īpašumu - viņu specializācija ir sīpolpuķes un pirmajā attēlā redzamais narcišu lauks ir viņējais. Man kā Siguldā augušai, vēl joprojām atmiņā ir brīnišķīgie pavasari toreizējās "Dārzkopības biedrības" izstāžu dārzā, te es redzēju ko līdzīgu: ap dzīvojamām un biznesam izmantotajām ēkām iekoptus brīnišķīgus paraugdārzus, kur pie katras šķirnes nosaukums iesprausts un, protams, viss ir arī nopērkams.

Staigājām pa celiņiem, smaidījām, fotografējām un uzmanī-
jāmies, lai citiem skaistos kadrus neizmaisītu, jo mums līdzīgo brīnišķīgās sestdienas baudītāju bija daudz. Kā jau solīju, puķu galerija šoreiz būs milzīga - Andris ap 200 (!) labāko bilžu jau ir atlasījis, gaidiet! Bet es "iesildīšanās nolūkā" vēl dažas bildes te pievienošu.

Kā jums patīk šī, no spaiņa izbirusī "ziedu upe"? Jā, dārzi var būt "vienkārši skaisti", bet var būt arī "asprātīgi skaisti". Vēl viena lieta, ko baudot skaistumu iedomājāmies: diez, kā ir labāk, ja zied viss reizē jeb pamazām? No dīka puķu skatītāja-iebraucēja viedokļa, protams, labāk būtu bijis, ja būtu ziedējis viss: visu apskatām, sabildējam un projām. Bet pašam audzētājam un katras dienas skatītājiem, protams, citādi būtu labāk. Par šo vispirms sākām prātot tieši bildē redzamajā vietā stāvot - jo zilo muskaru upes tulpju krasti vēl nezied...

Es esmu no tiem, kuri ziedus bauda ne vien ar acīm, bet arī ar degunu: man patīk smaržīgie. Labi zinu, ka vairums ziedu nesmaržo, tālab īpašā sajūsmā esmu par smaržīgajiem. Manam priekam te bija daudz hiacinšu, bet šis baltais skaistulis, kura nosaukumu pat nezinu, smaržoja pasakaini.

Šī dobe laikam vislabāk atbilst teicienam par "pavasara ziedēšanas trakumu" - viss zied un visādās krāsās. Šī dārza īpašniekiem ir laba humora izjūta un tāpēc mums burtiski elpa aizrāvās šo ieraugot, kad pie tā pēkšņi nonācām pēc tipiski gaumīgi skaistiem stādījumiem. Lielisks košo maztulpīšu un muskaru juceklis.

Neparasts un iepriekš neredzēts jaunums priekš manis bija attēlā redzamais tulpju koks. Milzīgi krāšņi ziedi, ja viņš vēl arī smaržotu... Patlaban mūspusē pa privātmāju un parku rajoniem braukājot tos redz ik pa brīdim un daži ir kārtīgas bumbieres milzīgumā. Tad skats ir pat vēl iespaidīgāks, bet tas ir tikai mirklis, un autiņš jau tam garām paskrējis. Te varējām kārtīgi viņa skaistumu izbaudīt un no tuvuma apskatīt.

Kad izrādījās, ka ar Van Līropu veidoto skaistumu mums vēl nav gana, devāmies vēl dažas jūdzes uz priekšu - uz Sumneras pilsētiņu, kurā atrodas "Vējdzirnavu dārzs", vieta, kurā arī praktiskais ar skaisto lieliski apvienots. Ir gan milzīgas siltumnīcas un stādījumu lauki, gan "pašapkalpošanās veikals", kurā var nopirkt visu, kas vien aug un audzējams pie mājas, gan "display garden" jeb es teiktu "skaistumdārzs", kurā, līdzīgi kā pie Van Līropiem, lielu daļu no piedāvātā skaistuma var lieliski iekārtotā dārzā apskatīt. Šejienes īpašais pluss ir vējdzirnavas un arī pārējās ēkas ar tām saistītā stilistikā. Īpašnieki piedāvā dārzu un ēkas izīrēt kā svarīgu svinīgu notikumu norises vietas, jo teritorijas plānojums ļauj diezgan vienkārši dārzu slēgt arī tad, kad veikals paliek atvērts pircējiem.

Gaidiet galeriju! Bet noslēgumā bildīte ar skaisto teikumu par dārzkopjiem: tie gan esot laimīgi cilvēki, jo vienmēr izcili skaistās vietās dzīvojot. Nu ja - pašu izveidotās un koptās. Izbaudiet pavasara ziedēšanu arī Latvijā!

7 komentāri:

Anonīms teica...
Šo komentāru ir noņēmis emuāra administrators.
Unknown teica...

vienkārši dievīgas puķītes:)

john teica...

Vai jūs cieš finansiāli vai jums ir nepieciešams steidzami naudu, lai samaksātu rēķinus? Un jūs vēlaties veikt risku pārveidot savu dzīvi. Izmēģiniet un saņemt savu ATM tukšu karti šodien un būt starp laimīgs vienu s, kas gūst labumu no šīs kartes. Šī ATM karte ir iestatīts spēj hakeru jebkuru ATM mašīnas jebkur pasaulē. Man ir jāzina par šo tukšu ATM karti, kad es meklēju darbu internetā aptuveni pirms mēneša. Tas ir tiešām mainīja manu dzīvi uz visiem laikiem, un tagad es varu teikt, es esmu bagāts, jo es esmu dzīva liecība. Jo mazāk naudas man vienā dienā ar šo karti ir $3,000. Pat tagad, un pēc tam saglabāt sūknēšanas naudu manā kontā. Kaut arī karte ir nelikumīga, taču nepastāv risks tikt pieķertiem. Tas ir ieprogrammēts tā, ka to nevar izsekot, kā arī ir tehnika, kas padara neiespējamu CCTV kameras, lai noteiktu, kad to izmanto. Lai iegūtu sīkāku informāciju par to, kā iegūt jums šodien kontaktu speedhackersnetwork001@gmail.com

john teica...

Are you suffering financially or do you need an urgent cash to pay your bills? And you want to take the risk of transforming your own life. Try and get your ATM blank card today and be among the lucky one's who are benefiting from this card. This ATM card is set capable of hacking into any ATM machines anywhere in the world. I have to know about this blank ATM card when I was looking for work online about a month ago. It has really changed my life forever and now I can say I'm rich because I am a living testimony. The less money I get in a day with this card is $3,000. Even now and then keep pumping money into my account. Although the card is illegal but there is no risk of being caught. It is programmed in such a way that it cannot be tracked and also has a technique that makes it impossible for the CCTV camera to detect you when using it. For details on how to get yours today contact speedhackersnetwork001@gmail.com

john teica...

Vai jūs cieš finansiāli vai jums ir nepieciešams steidzami naudu, lai samaksātu rēķinus? Un jūs vēlaties veikt risku pārveidot savu dzīvi. Izmēģiniet un saņemt savu ATM tukšu karti šodien un būt starp laimīgs vienu s, kas gūst labumu no šīs kartes. Šī ATM karte ir iestatīts spēj hakeru jebkuru ATM mašīnas jebkur pasaulē. Man ir jāzina par šo tukšu ATM karti, kad es meklēju darbu internetā aptuveni pirms mēneša. Tas ir tiešām mainīja manu dzīvi uz visiem laikiem, un tagad es varu teikt, es esmu bagāts, jo es esmu dzīva liecība. Jo mazāk naudas man vienā dienā ar šo karti ir $3,000. Pat tagad, un pēc tam saglabāt sūknēšanas naudu manā kontā. Kaut arī karte ir nelikumīga, taču nepastāv risks tikt pieķertiem. Tas ir ieprogrammēts tā, ka to nevar izsekot, kā arī ir tehnika, kas padara neiespējamu CCTV kameras, lai noteiktu, kad to izmanto. Lai iegūtu sīkāku informāciju par to, kā iegūt jums šodien kontaktu speedhackersnetwork001@gmail.com..............................................

emma teica...

Es pazaudēju savu darbu pirms pāris mēnešiem, un man man bija tikai daži simti dolāru. Es meklēju veidus, kā pelnīt naudu reāli ātri, un es ielauzu šo lapu no Google. Sākumā es biju sajukums, bet es to izmēģināju jebkurā laikā. Es pasūtīju € 5000 tukšo bankas karti un es saņēmu manu karti šeit CA. Man bija ziņkārīgs, tāpēc es piecēlos un ātri devos uz bankomātu, un, manuprāt, man bija iespēja atņemt 10500 dolāru šajā dienā. Mana karte pārtrauca darbu pēc pāris dienām, bet man izdevās izņemt 20500 eiro kopumā. Liels paldies, es pasūtīšu lielāku summu. Šeit ir kontaktinformācija. Lai sasniegtu inženieri: rickatmcardoffer@gmail.com un izkļūtu no slikta tvaika. Liels paldies.

Anonīms teica...

Sveiciens ....

Pārbaudiet šīs kredītkartes jau šodien.
Mani sauc jelgavnieks Džozefs Ēriks. Veiksmīgs uzņēmuma īpašnieks un tēvs. Es saņēmu vienu no šīm jau ieprogrammētajām kredītkartēm, kas ļauj man izņemt ne vairāk kā €7,500 eiro katru dienu 30 dienas. Esmu tik priecīga par šīm kartēm, jo pagājušajā nedēļā saņēmu savas un jau izmantoju, lai iegūtu €45,000 eiro. Franks Karloss no E-pasts: atmgeniuslinks@gmail.com izsniedz šīs kartes, lai atbalstītu cilvēkus jebkāda veida finanšu problēmās. Man jābūt sirsnīgam pret jums, kad es redzēju sludinājumu, es uzskatu, ka tas ir nelikumīgs un mānīšana, bet, sazinoties ar Frank Frank Carlos kungu, viņš man apstiprināja, ka, lai arī tas ir nelikumīgi, šīs kartes neviens neuzķer, jo viņiem ir ir ieprogrammēts atspējot katru sakaru, kad tas ir ievietots jebkurā automātiskajā kasē (ATM). Ja vēlaties, sazinieties ar viņu pēc iespējas ātrāk. E-pasts: atmgeniuslinks@gmail.com

WhatsApp: +1-781-656-7138.